همشهری آنلاین: به دلیل پار‌گی یکی از مخازن آمونیاک مجتمع پتروشیمی پردیس تخلیه کارکنان برخی از واحدهای پتروشیمی منطقه عسلویه آغاز شده است.

pardis

به گزارش مهر، ساعت 5:30 دقیقه بامداد امروز 17 مرداد ماه به علت پارگی یکی از مخازن ذخیره سازی آمونیاک فاز اول مجتمع پتروشیمی پردیس حالت آماده باش کامل در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) اعلام شده است.

بر این اساس، به منظور جلوگیری از هر گونه حوادث احتمالی تخلیه کارکنان مجتمع پتروشیمی زاگرس، پردیس یک و دو در این منطقه صنعتی آغاز شده، ضن اینکه با حضور تیم های امداد، آتش نشانی، فنی و پشتیبانی تخلیه مخازن آمونیاک شروع شده است.

افزایش فشار مخازن آمونیاک به دلیل بالا بودن دمای آمونیاک تزریق شده به مخازن منجر به پارگی حدود 3 سانتی متری مخازن این مجتمع پتروشیمی شده است.

قدرت الله نصیری با بیان اینکه تاکنون این حادثه هیچ گونه تلفات جانی به همراه نداشته است، گفت: در حال حاضر با حضور تیمهای فنی، عملیاتی و امدادی تخلیه مخازن آمونیاک برای هدایت به خط تولید اوره آغاز شده است.

مدیر کل بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه هم اکنون با اعلام حالت آماده باش تمامی شرایط تحت کنترل قرار دارد، تاکید کرد: با تشکیل کمیته بحران در سطح منطقه و با تخلیه مخازن آمونیاک این حادثه به طور کنترل شده مدیریت خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه به منظور پیشگیری از هر گونه حادثه جانی تخلیه نیروی انسانی برخی از مجتمع های پتروشیمی همجوار آغاز شده است، بیان کرد: پیش بینی می‌شود تا چند ساعت آینده این مشکل به طور کامل مرتفع شود.

تخلیه آمونیاک تا 3 روز آینده

از سوی دیگر دبیر ستاد مدیریت بحران صنایع پتروشیمی در منطقه عسلویه، با تکذیب انفجار و آتش سوزی در فاز اول مجتمع پتروشیمی پردیس، اعلام کرد: آمونیاک مخزن پتروشیمی پردیس تا 3 روز آینده تخلیه می‌شود، ضمن اینکه با انجام اقدامات ایمنی جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

دبیر ستاد مدیریت بحران صنایع پتروشیمی عسلویه با اعلام اینکه از ساعت 8:30 صبح امروز 17 مرداد ماه ستاد بحران به منظور پیشگیری از هر گونه حادثه احتمالی در سطح منطقه تشکیل شده است، تصریح کرد: در حال حاضر با حضور کارشناسان، نیروهای آتش نشانی، امدادی و فنی عملیات تخلیه مخزن نشت کرده آمونیاک مجتمع پتروشیمی پردیس در حال انجام است.

مدیرعامل پتروشیمی پازارگاد با تاکید بر اینکه برای تخلیه مخزن آسیب دیده یک فروند کشتی در اسکله پهلوگیری کرده است، بیان کرد: در حال حاضر کارکنان در واحدهای پتروشیمی منطقه مشغول به کار هستند ضمن آنکه تولید محصولات در صنایع پتروشیمی عسلویه متوقف نشده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در حال حاضر جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و عملیات تخلیه آمونیاک به طور مدیریت شده در حال انجام است، گفت: مخزن نشت کرده باید تا 40 درصد ظرفیت اسمی تخلیه شود و سپس عملیات بازسازی بخش نشت کرده انجام شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون نشت گاز آمونیاک در بین واحدهای اوره و آمونیاک موضوعی طبیعی است، تاکید کرد: پیش بینی می شود تا 72 ساعت آینده تخلیه مخزن 4501 ای فاز اول پتروشیمی پردیس به پایان برسد.

گفتنی است در 13 مرداد ماه سال گذشته هم به دلیل آتش سوزی و انفجار در مجتمع پتروشیمی پردیس حداقل 6 نفر از کارکنان شاغل در این واحد کشته و یا دچار سوختگی شدید شدند.

کد خبر 142537

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز